Click to listen highlighted text! Powered By GSpeech

Γραμματοσειρά:

μενού

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Διεθνές Συνέδριο για τη διδασκαλία Ευρωπαϊκών Νοηματικών Γλωσσών

Παρασκευή 28 και Σάββατο 29 Σεπτεμβρίου 2018

Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων στην αίθουσα "Ζακλίν ντε Ρομιγί"

Ανδρέα Παπανδρέου 37, Μαρούσι, Τ.Κ. 151 80

 

Δελτίο Τύπου  |  Αφίσα  | Πρόγραμμα Συνεδρίου  | Πρόγραμμα Σχολείων

Δηλώσεις συμμετοχής: https://goo.gl/forms/hdpd2YhshLzjSjl83

 Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.), στο πλαίσιο των Στρατηγικών Συμπράξεων στο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Erasmus+, υλοποιεί το έργο «Teaching European Signed Languages as a First Language» με τίτλο: “SIGN FIRST” (Διδασκαλία Ευρωπαϊκών Νοηματικών Γλωσσών ως πρώτη γλώσσα). Εθνική Μονάδα Συντονισμού του προγράμματος Erasmus+ το οποίο χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση είναι το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (I.K.Y.).

Το SIGN FIRST αποσκοπεί στην ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού για την εφαρμογή προγραμμάτων διδασκαλίας νοηματικών γλωσσών και την καλλιέργεια της δίγλωσσης εγγραμματοσύνης των Κωφών και Βαρήκοων μαθητών. Κύριος στόχος του SIGN FIRST είναι η δημιουργία ενός ολοκληρωμένου εκπαιδευτικού προγράμματος με το  κατάλληλο εκπαιδευτικό υλικό προκειμένου οι εκπαιδευτικοί με τη σειρά τους να συμβάλλουν, εφαρμόζοντάς το, στην ανάπτυξη και βελτίωση των γλωσσικών και επικοινωνιακών δεξιοτήτων των Κωφών και Βαρήκοων μαθητών.

Η επιμόρφωση εκπαιδευτικών που διδάσκουν Ευρωπαϊκές Νοηματικές Γλώσσες σε μαθητές με προβλήματα ακοής ως πρώτη γλώσσα περιλαμβάνει ενδοσχολικές επιμορφώσεις καθώς και ασύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση στην κάθε χώρα που συμμετέχει στο πρόγραμμα (Ολλανδία, Ελβετία, Κύπρο και Ελλάδα).

Βασικό εργαλείο για τη διδασκαλία της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας ως πρώτη γλώσσα για τις δύο πρώτες τάξεις του Δημοτικού Σχολείου βρίσκεται στην ιστοσελίδα του προγράμματος http://www.sign1st.eu/el/ και εμπλουτίζεται συνεχώς.

Συνδιοργάνωση: Εταίροι του προγράμματος Sign First:

  • Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής
  • Ειδικό Νηπιαγωγείο Κωφών & Βαρηκόων Αργυρούπολης
  • Ειδικό Νηπιαγωγείο & Δημοτικό Σχολείο Κωφών και Βαρηκόων Λυκόβρυσης-Πεύκης
  • HABILIS

Ο χαρακτήρας του Διεθνούς Συνεδρίου είναι επιμορφωτικός και ενημερωτικός. Στόχος είναι να παρουσιαστεί το θεωρητικό πλαίσιο για την διδασκαλία Νοηματικών Γλωσσών και η πληθώρα των δράσεων που υλοποιούνται μέσω του Έργου. Η ομάδα των ειδικών επιστημόνων-εμπειρογνωμόνων του Έργου, διακεκριμένοι επιστήμονες από τις Η.Π.Α. και την Ευρώπη θα ενημερώσουν τα στελέχη της εκπαίδευσης, τους εκπαιδευτικούς και τους εν γένει ενδιαφερόμενους (γονείς, μέλη της Κοινότητας των Κωφών, χρήστες της ΕΝΓ, Διερμηνείς, φοιτητές κλπ.) για τη σκοπιμότητα και τα οφέλη από την υλοποίηση του Έργου μέσα από ομιλίες και διαδραστικές, βιωματικές δραστηριότητες. Επιπλέον, στόχος του Διεθνούς Συνεδρίου είναι η υποστήριξη της υλοποίησης της Υ.Α. 2103/2017, με την οποία  εντάσσεται η διδασκαλία της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας και η εκμάθηση αυτής στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα των κωφών και βαρηκόων μαθητών.

Δεν υπάρχει κανένα κόστος για τη συμμετοχή.

Θα δοθούν βεβαιώσεις παρακολούθησης από το ΙΕΠ ηλεκτρονικά και για το λόγο αυτό απαιτείται η ηλεκτρονική δήλωση συμμετοχής.

Στη δήλωση συμμετοχής, επίσης, δηλώνονται και οι ανάγκες προσβασιμότητας των συμμετεχόντων, ώστε να καλυφθούν έγκαιρα και πλήρως.

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επικοινωνείτε με τον Επιστημονικό Υπεύθυνο του Προγράμματος:

Βασίλης Κουρμπέτης
Σύμβουλος A του ΥΠ.Π.Ε.Θ.
Συντονιστής Μονάδας Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης
Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής
Αν. Τσόχα 36, 115 21 Αθήνα

Τηλ.: (+30)213 1335 301 (κ. Κουρμπέτης)  213 1335 412 (κ. Γελαστοπούλου)
Κινητό: (+30) 6936121784 (κ. Κουρμπέτης)
URL:  http://www.iep.edu.gr , http://www.sign1st.eu/el/
E-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.   ή Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
skype: vassilis.kourbetis

Δελτίο τύπου
Νέα Κυκλοφορία παιδικού βιβλίου
«Το κορίτσι με τα μπαλόνια»
Πόσο αγαπούσε η Νίκη τα μπαλόνια της! Και πόσο απολάμβανε ο Ζώης τη ζωγραφική, το παιχνίδι με τα αυτοκινητάκια του και τα πολύχρωμα λουλούδια που είχε στο μπαλκόνι του! Δυο παιδιά που ζούσαν σε αντικριστά διαμερίσματα και δεν είχαν επικοινωνήσει ποτέ. Ώσπου ο Ζώης, ένα πρωί, αποφάσισε να φωνάξει με όλη του τη δύναμη: «Πώς σε λένεεεε;». Η Νίκη, όμως, αντί να του απαντήσει έκανε διάφορα σηματάκια με τα χέρια της. Κι αφού ο Ζώης δεν καταλάβαινε τα νοήματά της, εκείνη αποφάσισε να του ζωγραφίσει ένα γαλάζιο χαμόγελο σ’ ένα κατάλευκο μπαλόνι…
Μπορούν άραγε δυο παιδιά να γίνουν φίλοι απλά και μόνο ζωγραφίζοντας μπαλόνια;
 
Ένα βιβλίο για τη φιλία, την αποδοχή στη διαφορετικότητα και τη δύναμη της μη λεκτικής επικοινωνίας.
 
Ένα δίγλωσσο βιβλίο (ελληνική γραπτή γλώσσα κι ελληνική νοηματική γλώσσα) γραμμένο από τα παιδιά του Ειδικού Νηπιαγωγείου Κωφών και Βαρηκόων Αργυρούπολης και του 1ου Νηπιαγωγείου Ελληνικού, που δημιουργήθηκε μέσα από το παιχνίδι της δημιουργικής γραφής με την επιμέλεια και καθοδήγηση της συγγραφέως Λιλής Γάτη, στα πλαίσια του προγράμματος συνεκπαίδευσης των δύο σχολείων. Ενώ πριν γίνει βιβλίο ταξίδευε στη δίγλωσση εφημερίδα των σχολείων "ΣχολειάΖΩ".
 
Μέρος των εσόδων του βιβλίου θα διατεθεί στον ΣΥΛΛΟΓΟ ΓΟΝΕΩΝ ΚΩΦΩΝ ΚΑΙ ΒΑΡΗΚΟΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΕΙΔΙΚΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗΣ
Περιέχει DVD με το παραμύθι στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα (ΕΝΓ)

http://webtv.ert.gr/ert1/themata/ena-paidiko-vivlio-se-dyo-glosses/

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΕΓΓΡΑΦΟ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΟ:

Άρθρο 2: Σύνταξη Εβδομαδιαίου Ωρολογίου Προγράμματος Διδασκαλίας Ειδικών Δημοτικών Σχολείων και Ειδικών Νηπιαγωγείων:

Το αυτονόητο δικαίωμα των μαθητών με προβλήματα όρασης να έχουν βιβλία εναρμονισμένα με τα σύγχρονα προγράμματα σπουδών, υπογραμμίζει, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο διευθυντής του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Τυφλών Καλλιθέας, Φίλιππος Κατσούλης, ο οποίος συμμετέχει στην ομάδα εργασίας για την προσαρμογή και μεταγραφή των νέων διδακτικών βιβλίων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στη γραφή Braille (Μπράιγ), σύμφωνα με απόφαση του υπουργείου Παιδείας που υπέγραψε την περασμένη εβδομάδα ο Κώστας Γαβρόγλου.

«Το έργο της ομάδας μας είναι δύσκολο», σημειώνει ο κ. Κατσούλης, «γιατί καλούμαστε να καλύψουμε ένα κενό στις δομές που αφορούν στα βιβλία γραφής Braille».

«Η Επιτροπή όλα αυτά τα χρόνια, κάθε χρόνο ανανεώνει τη λειτουργία της. Πέρυσι, δεν λειτούργησε γιατί δεν έγιναν οι απαραίτητες ενέργειες. Φέτος, με την απόφαση του υπουργού, ξανασυγκροτήθηκε, κυρίως με μέλη που ήταν στην ομάδα και τα προηγούμενα χρόνια, αλλά και με ένα νέο μέλος», εξηγεί ο κ. Κατσούλης, ο οποίος έχει οριστεί συντονιστής του έργου της ομάδας και συνεργάζεται με τον υπεύθυνο του τυπογραφείου του Κέντρου Εκπαίδευσης και Αποκατάστασης Τυφλών (ΚΕΑΤ).

Αν και η εκτύπωση και διανομή των σχολικών βιβλίων είναι αρμοδιότητα του Διόφαντου (Ινστιτούτου Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων), ωστόσο την αντίστοιχη τεχνογνωσία για βιβλία γραφής Braille έχει το ΚΕΑΤ, οπότε η ομάδα εργασίας έρχεται να συμπληρώσει το κενό για την επεξεργασία και προσαρμογή των βιβλίων.

«Είναι μία διαδικασία ιδιαίτερα απαιτητική, που χρειάζεται να γίνει από εξειδικευμένο προσωπικό», αναφέρει ο κ. Κατσούλης και επαναλαμβάνει ότι το πρόβλημα δε λύνεται με περιστασιακές λύσεις. «Χρειάζονται άνθρωποι που θα ασχολούνται με το συγκεκριμένο ζήτημα σε μόνιμη βάση. Μία μόνιμη δομή θα παρέχει και καλύτερες υπηρεσίες και εν τέλει η δουλειά θα γίνεται καλύτερα», λέει.

Με τη δεδομένη κατάσταση, με κάθε νέο πρόγραμμα σπουδών, θα πρέπει να συστήνεται μία νέα ομάδα εργασίας, κάτι που πιθανώς να σημάνει άτομα που δεν έχουν μεγάλη διδακτική εμπειρία, αλλά και χάσιμο πολύτιμου χρόνου μέχρι την εκτύπωση των βιβλίων.

Η μεταγραφή των διδακτικών βιβλίων δεν σημαίνει μία απλή… μετάφραση. Το αντίθετο μάλιστα. «Τα νέα βιβλία έχουν πολλές εικόνες, άρα, οι προσαρμογές που πρέπει να γίνουν, είναι πολλές. Τα μαθήματα θα πρέπει να διδάσκονται χωρίς προβλήματα και με βασικό στόχο η εκπαιδευτική εμπειρία να είναι όσο το δυνατόν πλησιέστερη με εκείνη που έχουν οι βλέποντες μαθητές», αναφέρει.

Η επεξεργασία των βιβλίων γίνεται σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) και εντάσσεται σε ένα γενικότερο πρόγραμμα σχεδιασμού και ανάπτυξης προσβάσιμου ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού για μαθητές με ειδικές ανάγκες.

«Σχεδιάζουμε βιβλία για όλους. Είναι μία συνεχής διαδικασία, αφού αλλάζουν και τα ψηφιακά μέσα που υπάρχουν στη διάθεσή μας», σχολιάζει, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο Βασίλης Κουρμπέτης, εκ μέρους του ΙΕΠ.

Το εκπαιδευτικό υλικό είναι ανηρτημένο στο prosvasimo.gr και αποτελείται από βιβλία νηπιαγωγείου για παιδιά με προβλήματα ακοής, βιβλία δημοτικού και γυμνασίου για παιδιά με προβλήματα ακοής, προβλήματα όρασης, κινητικά προβλήματα, αλλά και μέτρια και ελαφριά νοητική καθυστέρηση. Ακόμη, το ΙΕΠ έχει αναπτύξει και εκπαιδευτικό λογισμικό και γενικό υλικό για παιδιά με προβλήματα προσοχής και συγκέντρωσης καθώς και για παιδιά με αυτισμό.

Αθηνά Καστρινάκη
(ΑΠΕ ΜΠΕ)

Αναπαραγωγή της είδησης  στα παρακάτω Μέσα.

Ανακοινώσεις

μενού
ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΣΕΛΙΔΑΣ
Καθολικός Σχεδιασμός και Ανάπτυξη Προσβάσιμου Ψηφιακού Εκπαιδευτικού Υλικού» -Οριζόντια Πράξη με MIS 5001313
Η Πράξη «Καθολικός Σχεδιασμός και Ανάπτυξη Προσβάσιμου Ψηφιακού Εκπαιδευτικού Υλικού» με MIS 5001313 υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση 2014-2020» με τη συγχρηματοδότηση της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Πιστοποίηση W2 AAA
Όροι Χρήσης
© 2017 Ι.Ε.Π.



Click to listen highlighted text! Powered By GSpeech